Ekranlardan Enjeksiyonlara: Türkiye'de Hemşirelik Öğrencilerinin Eğitiminde Mobil Yenilik
Yayın Tarihi | 29 March 2024, Friday
Journal of Computer Assisted Learning dergisinde yayımlanan bu kapsamlı araştırma, hemşirelik müfredatlarına ileri eğitim teknolojilerinin entegre edilmesinin acil bir ihtiyacını vurguluyor

Birkaç Türk üniversitesindeki araştırmacılar, mobil destekli öğretimin hemşirelik eğitimine dönüştürücü etkisini ortaya koyan öncü bir çalışma gerçekleştirdi. Şule Biyik Bayram liderliğindeki bu çalışma, bu yenilikçi öğretim yönteminin, öğrencilerin ventrogluteal enjeksiyonlarını—kas içi ilaç uygulaması için daha güvenli ve daha etkili bir yöntem—yapma yetkinliklerini ve özgüvenlerini önemli ölçüde nasıl artırdığını gösteriyor.
Journal of Computer Assisted Learning dergisinde yayımlanan bu kapsamlı araştırma, hemşirelik müfredatlarına ileri eğitim teknolojilerinin entegre edilmesinin acil bir ihtiyacını vurguluyor. Klinik prosedürlerin animasyonlu gösterimlerini sunan mobil uygulamalara odaklanarak, çalışma sadece geleneksel hemşirelik eğitimindeki kritik bir boşluğu ele almıyor, aynı zamanda çağdaş öğrenme tercihleriyle de uyum sağlıyor.
Çalışmanın en dikkat çekici bulgularından biri, mobil öğrenme aracı kullanıldıktan sonra öğrencilerin enjeksiyonlar için ventrogluteal bölgeyi tercih etme oranının %28,5'ten %51,1'e yükselmesidir. Bu değişim, sadece daha güvenli enjeksiyon uygulamalarına dair daha derin bir anlayışın göstergesi olmakla kalmıyor, aynı zamanda mobil teknolojinin hemşirelik eğitiminde devrim yaratma potansiyelini de gösteriyor.
Tek Dokunuşta Uzmanlık: Mobil Destekli Eğitim İle Uygulamalarla Hemşirelik Becerilerini Geliştirebiliriz
Araştırmanın sonuçları oldukça dikkat çekici. Mobil destekli öğretim yöntemleri, özellikle kritik klinik becerilerin kazanılmasında, hemşirelik öğrencileri için öğrenme sonuçlarını önemli ölçüde iyileştiriyor. Araştırma ekibi, bu tür teknolojilerin yaygın olarak benimsenmesini savunuyor ve onların sadece eğitim sonuçlarını iyileştirmekle kalmayıp, aynı zamanda daha yetkin ve özgüvenli bir hemşirelik iş gücü yetiştirmede de rol oynadığını vurguluyor.
Bu çalışmanın başlangıcı, öğrencilerin teori-pratik ayrımını güven ve yetkinlikle aşma ihtiyacı gibi kritik bir eğitim boşluğunun fark edilmesiyle tetiklendi. Öğrenciler arasında mobil teknolojinin yaygın kullanımını göz önünde bulundurarak, araştırma bu aracı, erişilebilir, etkileşimli ve etkili bir öğrenme deneyimi sunmak için kullanmayı hedefledi. Bu girişimin başarısı, çalışmanın sonuçları tarafından kanıtlandığı üzere, mobil destekli öğrenmenin hemşirelik eğitimini yeniden şekillendirme potansiyelini gösteriyor ve dolayısıyla sağlık sektöründe daha iyi hasta bakım uygulamalarını geliştirmeye yönelik bir yol gösteriyor.
Diğer Haberler










